Freaking Askungen

Har provat ungefär, och nu överdriver jag inte, tre miljarder par gladiatorsandaler sedan i maj någon gång och VARENDA JÄKLA PAR är för smala för mina fötter. Jag fattar inte. Såååå breda fötter har jag faktiskt inte. Hur tror skotillverkarna att folks fötter ser ut? Eller HAR jag kanska onormalt breda fötter?

Ja, ja. Jag får gå i mina sandaler från förra året. Visserligen helt OK, men det är bara det att jag måste ju ha dem jämt. Heldag i Stockholm? Oh yes. Långpromenad på landet med dagisbästismamma? Jajemän. Party nästa lördag i Borlänge med Camilla och girlsen? Ja men vad tror ni. Inga high heels gladiatorsandaler här inte. Blir vanliga sandalerna. Eventuellt med lite kobajs på efter långpromenaden.

Förutom breda- fötter- ångest så är allt bara fint. Mysig dag i Stockholm igår, där jag bland annat köpte en kjol på Urban Outfitters som är så snygg att jag som i trance gick från provhytten till kassan och köpte den. Visserligen var den rätt dyr, så jag kunde inte köpa så mycket annat, men det var den värd! Min fina, nya kjol. Gör faktiskt så att jag längtar lite, lite till att börja jobba igen i höst. Förstår ni då hur fantastisk den är?

Förutom shopping så åt vi lyxlunch på Östermalm i solen. Very nice. Bra med lyxlunch på Östermalm är, förutom god mat och solig uteservering, att man kan kolla på snygga människor. Såg dessutom en kändis. En som jobbat som reporter på Vecko- Revyn. Gills det?

Idag har jag och barnen hängt på badstranden (Inte vid havet utan en annan) samt spelat minigolf, och nu på kvällen har vi besök av en gammal kompis till Jonas.

Ursäkta om jag skriver självklara saker, men sommarlov, hörrni. Så fantastiskt underbart. Bara tanken på badstranden idag, med Stella ute i vattnet, Leo lekande med en nyfunnen kompis i stranden och jag själv i solstol iklädd solglasögon spanandes ut över dotter, son, glittrande vatten och sol gör att man fixar energi till... Tja. November, kanske? Eller till och med nästa juni. Det finns ju jullov och sådant också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0