Avd. Starta nytt liv

I dag har jag varit ute och gått i över en timme, direkt efter frukost och dusch. Jorråsatte. Hurtigt värre. Har gått stan (Byn?) runt och spanat på fina hus. Har sett säkert tio stycken som jag kan tänka mig att bo i. Några såg det ut att bo pensionärer i, så nu är det bara att vänta på att de flyttar till servicehus.

He he.

(Närå. Skojar bara. Annars låter man lite väl grym, va?)

Ett litet minus med promenaden var att det började spöregna när jag var ungefär en kvart hemifrån, men det var skönt ändå. Tänkte gå ut och gå minst varannan dag. Några dagar med sälllskap, och då kan man gå i två timmar. Att gå ut och gå själv, hur mycket hus- spaning man än kan göra, är trots allt bland det tråkigaste som finns. Fast skönt att röra på sig. Som sagt.

Snart ska jag gå ner och äta räkgryta och ris till lunch, och efter det vet jag inte riktigt. Kanske rensa och städa garderober? Skulle behöva lägga ut minst en kartong kläder i garaget, kläder jag aldrig använder som bara tar plats i garderoben.

Eller kanske fortsätta läsa bok. Jag läste ut en igår kväll, och har börjat på en ny. Sommartider är bokläsartider. Rätt mysigt med regn ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0