Söndag

Tog med mig barnen och cyklade och röstade. Stella frågade vad "Rösta" var för något, och jag försökte förklara. Inte det lättaste att säga det på en nivå så att en 6- åring förstår, men till slut så blev det "Man får lägga en lapp och rösta på de personer man tycker är bra och som bestämmer bra saker".

Stella: Vilka röstade du på då?
Jag: Miljöpartiet heter de
Stella: Vaddå miljö?
Jag: Jo... Att bry sig om miljön är att vara snäll mot Jorden. För det ska man ju vara
Stella: Jaha. Om man har en stor bil, då är man inte snäll mot Jorden
Jag: Nä, precis

Smart unge, det där. För övrigt så tycker jag att alla partier (Utom Sverigedemokraterna, de dårarna) har åtminstone några vettiga och bra åsikter, men i det långa loppet så spelar ju varken skatter, skolfrågor, flyktingpolitik eller jobb någon roll om vi inte har någon Jord att bo på.

Så jag röstar alltid på Miljöpartiet. De har inte rätt i allt, men de prioriterar åtminstone klokt.

Just nu vill jag gå ut och gå långpromenad, men av de jag ringde så skulle två kakla badrum och kök (Lite imponerad är jag att vara kompis med två personer som är hemma och kaklar på helgerna) och en tredje var inte hemma. Fler orkar jag inte ringa. Och att gå ut och gå långpromenad själv är så tråkigt att jag dör.

Så jag går ut i trädgården och kollar lite hur det har växt istället. Också ganska kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0