Stämning

På ICA i eftermiddags drog Leo korgen, och tittade på en korvbjudargubbe så att han gick rakt in i en varuvagn som stod precis mitt i en gång. Stackarn grät i tio minuter, och nu har han ett blått märke under ögat. Ingen ICA- handlare syntes till i närheten av vagnen heller.

Hade vi bott i USA hade vi stämnt ICA på två miljoner. Eller en komma sex. He he.

Tack förresten söta ni för kommentarerna om huset. Visst är det fantastiskt?! Visning på söndag. Fast allvarligt talat... En komma sex miljoner? Helt sjukt mycket pengar ju. Skulle nog när det väl kommer till kritan inte våga köpa hus för så mycket pengar. Skulle typ sluta med räntehöjning, förlorat jobb ( Snart har väl elev- stackrarna inga lärare kvar för alla nerdragningar), sålt hus med förlust, tvåa i sunk- kvarter och bag- in- box- alkoholism. Hm. Kanske struntar i visningen ändå?

Dessutom tänker jag att barnen skulle få en depression utan dess like av att flytta från ställe med kompisar överallt till ställe på landet med åkrar och skog runt om. Dock skulle jag själv tycka det var heaven on earth att bo så, speciellt med tanke på att det faktiskt bara ligger 4-5 km utanför stan.

Eller det här huset. Visserligen också dyrt, men det kanske inte säljs för så mycket. Plus att det ligger i stan. Fult som attan nu, men tänk POTENTIALEN! Och bastu. I would kill för en bastu.

(PS. Att stämma någon. En stämning. Heter det så? Samma stavning som "Det var en mysig stämning utanför"? Bara undrade. Vill ju inte framstå som stavnings- loser)

Kommentarer
Postat av: mollya

Gå på visningen, prata ner huset som attan (dra historier om galna grannar, sniglar i gräsmattan och bärande väggar som ser ut att brista) inför de andra spekulanterna (ej för mäklaren) och lägg sedan ett skambud. Eftersom det lär bli det enda budet så blir huset ert. Tada! ;)

2009-06-05 @ 21:10:31
Postat av: mollya - igen

Det andra huset verkar onekligen ha en jädra massa potential, men i min hjärna är potential = mycket jobb = aj då, jag som har tummen mitt i handen = massa pengar måste gå till någon snickare som tjänar storkovan = skulle köpt ett färdigt hus... he he

2009-06-05 @ 21:11:47
Postat av: Maria

Mollya: Bra idé! Ska trava runt och säga "Amen herregud, här luktar det ju MÖGEL!" etc. Jäklar vad smart =) Dig ska jag numera ha som min huskonsult =)



Jo, mycket jobb på det andra. Visserligen har jag en mamma som kan tapetsera, men i alla fall. Det lär ju bli dyrt ändå.

2009-06-05 @ 21:37:51
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: mollya

Huskonsult. Den titeln kan jag leva med! moahahahaha... tror du försäkringskassan går med på att jag konsultar lite vid sidan om barnarbetet här hemma?! ;)

2009-06-06 @ 10:22:27
Postat av: Maria

Mollya: Tror absolut att FK går med på det. De som är så förstående och effektiva =)

2009-06-06 @ 12:17:18
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0