Hur vet man att ens barn börjar bli stora?

Svar: De sover längre än en själv en helgmorgon.

Själv vaknade jag kl sju, klarvaken. Båda barnen sov, Stella i mitten av dubbelsängen dit hon fortfarande kommer intassande de flesta nätter, och Leo i sitt rum. Jag låg vaken ett tag för att inte väcka dem, men sedan var jag så kissnödig att jag fick lov att gå upp så då vaknade Stella.

Vi låg en halvtimme och myspratade, och gick sedan ner och åt frukost. Plockade i diskmaskinen och fixade lite i vardagsrummet.

Och gissa när Leo vaknade?! Halv tio. Helt otroligt.

Igår kväll blev det förresten varken vin eller fredagsmys, för när jag ätit upp maten blev jag så alldeles fullständigt vimmelkantigt trött att jag gick upp och la mig klockan sju. Jag vet. Hur skumt är inte det? Fast välbehövligt. När man känner sig inte- riktigt- gått- in- i väggen- fast- kanske- in- i- ett- litet- staket- trött är det lika bra att ge upp. Så jag tog två Alvedon (Var rädd att jag höll på att bli sjuk) och somnade redan vid halv åtta.

I dag mår jag hur bra som helst och har energi till både barnmys, städ och matlagning.

And that is how you solve the Problem of Mycket jobb!

Kommentarer
Postat av: Tina

Gött!



Min lilla a vaknade idag 05.49. För han vet inte om att det finns något som heter Lör-och-då-vill-mamma-och-pappa-sova-länge-dag än...

2009-03-21 @ 10:59:34
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/
Postat av: Honung

Ikväll blir det lördagsmys! :)

2009-03-21 @ 15:41:31
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh gud så skönt. Räknar dagarna tills hon flyttar hemifrån nu känns det som. Hon är 10 månader ;)

2009-03-21 @ 17:34:17
URL: http://mommyslittlemonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0