Söndagsmys

Ett av mina mysigaste barndomsminnen är söndagarna. Jag var i lågstadieåldern och lillebror fyra år yngre, och vi brukade bada och tvätta håret på söndagarna (Och andra dagar med, förhoppningsvis, annars verkar vi ju lite shabby). Minns att vi ofta åt middag i nattlinne och pyjamas, och så satt vi där i blött hår och myskläder och åt korv med bröd eller chili con carne eller något annat åttiotals- basic.

Radiosporten på radion och mamma vid diskbänken. Skola dagen efter men det var inte något man direkt bekymrade sig över. När man var liten var alla dagar bra, kommer ni ihåg det?

I alla fall är detta något av mina Topp 3 bästa uppfostringsmetoder, nämligen att det man minns av sin barndom inte behöver vara Euro Disney utan snarare trivsamma vardagsdagar utan att något speciellt alls händer.

Som nu. Barnen nybadade och iklädda pyjamas (Leo) eller nya mysbyxorna från Polarn och Pyret och Hello Kitty- klänning (Stella). De är inne i Stellas rum och lyssnar på Melodifestivalskivan. Nyss ritade de, nu leker de dansshow. Jonas sitter nere i köket och skriver tenta på datorn. Själv håller jag på att lägga in ren tvätt i garderoben. Rensar bort några urvuxna kläder när jag ändå håller på.

Skriver lite på datorn. Fick nyss en teckning av Leo med "Maskiner och hjärtan och tre bilar".

Det går nog i cirklar, det där. Nu är jag 31 och tycker nog, igen, att alla dagar faktiskt är bra dagar.

Kommentarer
Postat av: Honung

Jag vill OCKSÅ ha ett liv!!!

2009-03-30 @ 01:37:40
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Maria

Honey! Baby! Så där får du ju inte skriva!! Du har visst ett liv, skriv inte så där för då blir kanske ditt liv förolämpat =)

2009-03-30 @ 20:40:10
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0