Vet ni när jag cyklade från jobbet idag, då?

Klockan nio på kvällen. Ja, jäklar.

Men NU ÄR JAG (Nästan...) KLAR MED MINA OMDÖMEN! Värt en fanfar. Har bara två kvar, och de är lite speciella så jag måste prata ihop mig med några kollegor.

Fast det är så himla fiffigt, vårt program vi skriver omdömen i. Samma sekund vi trycker på spara kan eleverna gå in och läsa omdömet, och dessutom finns alla föregående terminers omdömen kvar i arkivet. Så jag går in på höstens omdömen, klickar på "kopiera", klistrar in det i denna termins matematikomdöme och ändrar sedan det som behövs. Ibland mycket, ibland lite, ibland formulerar jag om hela texten, men det är ändå ett bra sätt att börja på. Det blir dessutom så extra tydligt vad eleverna har utvecklat och vilka mål som fortfarande finns kvar. And voila! You got yourself a omdöme.

En annan himla fiffig sak med denna sida är att man kan blogga om saker. I klassbloggen lägger vi ut info om läxor, planeringar, prov, saker som händer, schemabrytande aktiviteter mm, och det är verkligen så fantastiskt värt de minutrarna det tar att skriva det eftersom man har föräldrar och elever engagerade på ett bra sätt. Vad säger du, Tina? Hur mycket 2000- tal är det på en skala, liksom?! Kolla in miraklet på www.unikum.net

Men det var ju inte det jag skulle skriva om. Utan hur fantastiskt jävla underbart det känns att vara klar med omdömena!

Viktigt att få meddela denna glädjande nyhet till Världen.

Det enda jag har kvar nu är: Kopiera upp prov, kopiera upp Nationellt prov- träningshäften till mina åttor, gå andra tillfället av utbildningen på fredag, skriva och konferera kring de sista två omdömena, ha ett elevmöte på måndag, ha ett annat elevmöte på tisdag, ha alla mina 15 utvecklingssamtal under vecka 13 och 14, skriva omdöme om min lärarkandidat, ha prov, rätta prov, lägga ut provresultaten på Unikum. Och ungefär tio tusen saker till som jag bara inte kommer på nu.

Oh my. Nu fick jag en smula stress- attack. Ja, ja, det ska nog gå bra. Och vecka 15 är det påsklov! Då ska jag
  1. Andas
  2. Vila
  3. Vila lite till
Och eventuellt hinna åka en sväng till Borlänge. Då har det nog dessutom hunnit bli vår. Solglasögon, Konverseskor och skinnjacka ska jag tänka på innan jag somnar och inte så mycket på utvecklingsamtal och annat.

Ja, så får det bli.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0