3- års bästisar

Leo ska få åka till dagisbästisfamiljen och leka i eftermiddag. Han har gått runt och mätt här hemma, och kom nyss på att han ju kunde ta med "mätaren" dit. I en rosa väska med massa glitter.

Så nu går han glatt runt här hemma med väskan över axeln.

Dagisbästisen har ju en storasyster även han, så han kommer nog att bli uppriktigt imponerad av Leos fina väska. De är så gulliga, killarna, för de älskar bilar och lego och traktorer och allt sådant, men leker lika gärna med Barbie och rosa väskor. Bra för genustänket att ha lillebror och storasyster.

Stella ska på kalas i eftermiddag, och själv ska jag STÄDA STÄDA STÄDA. Hade jag tänkt. Går än så länge runt med pyjamas, men har i alla fall bäddat sängen. Allltid något.

Kvar att göra: Plocka undan, damma, dammsuga, plocka ur diskmaskinen, lägga ut lite saker i garaget, skura golvet i köket, göra ren fönster, städa Leos rum... Hå hå ja ja. Känns nog inte som att jag hinner allt idag. Kanske till i morgon om jag lägger på ett kol?

Ja. Så får det bli! Nu ska jag duscha och sedan get things started här hemma i soptippen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0