Avd. Stella har fått en ny skiva

Man kan ha en ny, blänkande bil som åker omkring med rutan nervevad och spelar frän musik på hög volym. Man kan också ha en lila, smutsig, en smula rostig Ford Mondeo som åker omkring med rutan nervevad och spelar Hannah Montana på hög volym.

Same, same.

Idag har det varit soligt hela dagen och jag har tillbringat arbetsdagen med att vandra i skogen, sitta på några klippor vid en sjö och äta matsäck samt vandra tillbaka i skogen. Fantastiskt. En smula svettigt och varmt, men fantastiskt. Duktiga eleverna travade glatt på de med.

Ett litet minus är att jag är alldeles röd på halsen och på armarna, men förhoppningsvis har det värsta försvunnit till i morgon. Lite färg på armarna är ju inte fy skam, liksom.

I morgon har jag:
  1. Lite sovmorgon
  2. Näst sista dagen på SET- utbildningen. Att få sitta och lyssna på intressanta saker plus ha roliga övningarna, samtidigt som en vikarie tar hand om mina lektioner, det är inte fy skam det heller.
Oh, de är så sköna, dessa sista veckorna i skolan. Emellanåt ganska busy med specialdagar och matsäcksbeställningar och betygsättning och betygsinmatning i dataprogram och städning och shower och allt vad det är, men överlag himla sköna.

Nu: Gå ner och bada fotbad. Som sagt fantastiskt med vandring, men lite jobbigt var det på slutet... Ett fotbad är jag värd. Absolut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0