En aning sliten

Den här tiden på året kör man liksom mest på ren vilja. Vilja, mental nedräkning och stenhård disciplin på en själv för att ha koll på allt sista veckan. Jag är en levande logistik- och planeringskalender just nu.

Det värsta är att man inte bara planerar och fixar kring sista veckorna, utan även börjar tänka inför hösten. Jag vet. Helt sjukt egentligen. Idag när två av mina specialelever skrev prov satt jag och skrev upp bra uppgifter inför nians matte. Lite knäpp i huvudet är man nog. Några fler lärare som känner igen sig?

Känns litet slitet hemma också. Barnen trötta, trädgården och altanen behöver fixas, tre dagar i veckan långa dagar på dagis och skolan med hem- äta mat- leka ute med kompisar- gå och lägga sig. Allt inom typ tre timmar. Hå hå ja ja. Klippa mig behöver jag också, men jag hinner ju aldrig ringa och boka tid. En blå- och vitrandig tröja skulle inte sitta fel heller. Eller en storstädning av huset.

Mellan hägg och syrén. Bästa tiden på året. Och ändå hinner man inte riktigt njuta.

Men roliga tider på jobbet. Ändå. Snart är det helg, och i morgon kommer mamma och har med sig ny gräsklippare (700 kronor på Rusta. Ett klipp) och ett vitt, fint, nytt träsgårdsbord till barnen. Kanske blir det sol i helgen?

Bra så.

Kommentarer
Postat av: mollya

Hoppas du o familjen får en riktigt bra helg och att du tar hand om dig! Inte stressa ihjäl sig. Kram

2009-05-29 @ 22:08:31
Postat av: Maria

Mollya: Promise =) Pussa lille sonen från mig, förresten, man kan aldrig få för lite bebispussande i sitt liv. KRAM!

2009-05-29 @ 23:29:41
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0