Lugn men effektiv dag

Jag har:
  1. Oljat in altanen
  2. Lagat köttfärssås och pasta
  3. Gått långpromenad på två och en halv timme i skogen med en av mina favvo- kollegor (Vi ska vandra med klassen imorgon och behövde kolla läget)
  4. Oljat in bron och trappen på framsidan
  5. Lagat våfflor
Dessutom har Jonas städat och rensat i garaget. Rätt bra för en söndag, va?

Efter maten badade jag och gjorde hårinpackning, och efter en stund fick barnen hoppa i, så nu är vi rena och fina inför back to business- dag i morgon.

Bara tre veckor kvar nu!

Amazing. Min absoluta favoritdag är för övrigt skolavslutningskvällen, då man sitter där i kyrkan med sin klass och lyssnar på sånger, tal och betygsutdelning till niorna. De första, skälvande sekunderna av deras sommarlov. Förväntan och glädjen. Finklädda fina elever. Premieutdelning till de elever som lyckats bäst på Nationella proven. Visserligen är hela sommarlovet bra, men skolavslutningar är något visst, det är de.

Mitt jobb har sina ups and downs, men att få börja sin semester ihop med glada högstadieelever i en lövklädd kyrka och höra sånger, det är absolut ett av de bästa upsen.


Kommentarer
Postat av: Janina

Jag längtar också till mina elevers avslutning. Första avslutningen då jag har "egna" elever. Jag behöver dock bara vänta två veckor!

Ha det bäst!

2009-05-25 @ 06:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0