Årets antiklimax

Jag tar tillbaka mitt "JAAAAAAAA". Detta är nämligen det sorgliga slutet på Historien om mitt hus:

Det senaste vi hörde i fredags var att vi vunnit budgivningen och att mäklaren skulle höra av sig idag om dag och tid att skriva kontrakt. Tid för inflyttning. Sådana saker. Istället ringer han strax före lunch och säger att ett barnbarn till ägaren igår bestämde sig för att han ville köpa huset.

Amen vad faaaaaaaaan?! Så det blir inget husköp för oss. Bye bye öppen spis. Bye bye varsitt rum till barnen. Bye bye fina trädgården. Bye bye mysiga övre hallen där barnen skulle få ha TV- rum.

Min hatlista:
  1. Folk som två dagar efter avslutad budgivning bestämmer sig för att de vill köpa sin farmors/ mormors hus.
Men, men. Jag gör ett closure* på fina 60- tals huset med öppen spis och går vidare i livet**.

* = Huset ligger ganska nära sjukhuset, så när jag svängde ut därifrån i eftermiddags efter att ha varit hos tandläkaren pekade jag finger. HA! Där fick det.

** = Fortsätter Hemnet- knarka.

Kommentarer
Postat av: Erik M, vän av oordning

Shit (mögelgrund) vad (fuktskador) tråkigt (hål i taket)!



Samma sak hände mig när jag flyttade till Uppsala. Hade accept på en asgrym lägenhet i klassiska Port Arthur (Främre fålhagen) men de drog sig ur och jag blev sittande i Sala Backe istället.



Förbannar att endast tecknade avtal är giltiga i fastighetsaffärer :-)

2009-11-23 @ 20:51:16
Postat av: Maria

Erik: Ja, eller hur. Förbannat jävla skittråkigt. Den enda ljuspunkten är om huset har en massa gamla, otätade fönster och osynliga mögelskador =)



Nästa gång jag vinner en budgivning ska jag tvinga mäklaren att skriva kontrakt på en gång. Typ mitt i natten om så krävs...



Leo hälsar tack för presenten! Hoppas att A var nöjd med sitt kalas. Hälsa L, kram!!

2009-11-23 @ 21:07:29
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: mollya

När jag cyklade hem idag bestämde jag mig för att försöka svära lite mindre, eftersom knodden snappar upp det ena o det andra alla redan. Vill inte att ett av de första orden ska bli fan... Men, nu göres ett undantag: FAN FAN FAN I HELVETET va trist för er!!!! God damn, bestämma sig när allt är klart... WTF?! Nej, sånt gillas icke. Bra där med fingerpekandet, nästa gång, medtag ett ruttet ägg o kasta på barnbarnen.. Hrm. Nån måtta får det va!



KRAM på dig och lycka till med hemnet!

2009-11-23 @ 21:25:04
URL: http://www.ettklickforskogen.se
Postat av: Maria

Mollya: Tack för moraliskt stöd! Och för sympati- svärandet. Åt barnbarn som sent bestämmer sig om hus får man svära. Absolut. =)



Kram på dig med, min vän!!

2009-11-23 @ 22:41:18
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Lina

>:(



Hoppas barnbarnet får sendrag i tårna i en vecka!

2009-11-23 @ 22:45:06
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: loly

Fy så tråkigt med huset! Kram!

2009-11-23 @ 23:32:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Chris

Kan man verkligen göra så? Vilken dålig stil! Men nu är ni ju igång, snart dyker drömhuset upp (igen).

2009-11-24 @ 01:10:42
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Men vad faaan? Vilket litet pucko! Trösta dig med att idioten till barnbarn är släkt med ägaren. Alltså har puckogener säkert bott i huset i generationer och då finns det dåliga energier överallt. För att inte tala om puckade spöken. De ska man akta sig för! Bara för detta kommer det snart att dyka upp ett ännu bättre hus och så kommer ni säga tack och bock för att barnbarnet slog till! Puss på dig!

2009-11-24 @ 07:21:02
Postat av: Fia

Nej men va faaaan! Har den senaste tiden hört flera liknande historier där mäklare har visat sig vara dåliga på att hålla ord. Inga hederskänslor där inte!

Men vid närmare eftertanke är jag övertygad om att källaren har fuktskador och att spisen ryker in!

2009-11-24 @ 10:59:30
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Anna

Men vad i helvete?? Fy fan! Så jäkla trist när det blir så ju. Skit också! Men jag tror, eller nä, jag är helt säker på att ett ÄNNU bättre hus dyker upp inom kort. Så det så!

Kram på er alla!

2009-11-25 @ 19:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0