Gjort idag:

Jobbat. Hämtat på dagis och fritids. Handlat. Gjort klyftpotatis (Stod jag och tänkte på helgen när jag skalade potatis? Nej. Tänkte jag på familjen? Nej. Tänkte jag på niornas matteplanering mellan sportlovet och Nationella provet i maj? Ja. Hå hå ja ja. A teacher's job is never done) Pustat ut efter att ha haft tretton utvecklingssamtal under veckan (tre kvar). Hällt i mig* rödvin och bearnaissås.

Bakat missbildade hallongrottor.

Alltså, jag fattar inte att jag aldrig lär mig. Jag. Kan. Verkligen. Inte. Baka. Men på morgondagens 4- års kalas blir det också chokladbollar (Bakade av Jonas) och Prinsesstårta (Köpt), så det blir nog bra. Kanske hinner jag göra kladdkaka? Det kan jag i alla fall göra. Kanske det enda i bakväg jag kan göra, om jag tänker efter?

Ah well. När barnen somnat ska jag hälla godis i tolv påsar, och sen gå och lägga mig. Kanske se några avsnitt "SATC"? Har nämligen börjat från början med boxen. Ja, vad ska man göra?! I alla fall är det nu bild på "How I met your mother"- boxen på cdon.com. Alltid något.

* = Eller Ok. Hälla i är väl att ta i. Jag drack ett glas vin till maten. Men visst är det ett roligt uttryck? "Hälla i sig rödvin och bearnaisessås". Ho ho. Från Gunilla- från- "Klass 9A"- serien, hon jag var på föreläsning med för några veckor sedan. Om någon minns?

Kommentarer
Postat av: loly

Oh, nu blir det svårt att inte försäga sig vill jag lova. Vi har en liten förväntansfull här hemma. :)

2009-11-06 @ 20:50:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria

Loly: Vad gulligt! Hälsa att det bjuds på sneda, en smula brända hallongrottor =)

2009-11-06 @ 21:19:50
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0