Spännande, spännande!

Eller nej förresten. Inte ett dugg spännande. Vi håller på att buda för fullt sedan i måndags, och de mesar och höjer hela tiden 10 000 på vårat bud. Får man göra så?! Finns det inte någon slags lägre gräns?

I alla fall. Det kommer att sluta med att vi lägger vårt högsta bud, och de lägger typ 45 kronor över. Eller liknande. Och då orkar jag inte hålla på längre, utan låter dem få det.

VÅRT HUS! Det är för jäkligt. Snyft. Men what do you do?!

Nu är det i alla fall vi som lagt senaste budet, och de kommer att höja med 10 000 i morgon. Då lägger vi vårt högsta, och de höjer. Med 10 000, eller 2 000, eller liknande.

Varpå jag ringer mäklare och säger att vi hoppar av. FAAAAAAAAAN! När vi var så nära.

Men det skulle också kunna bli följande scenario: Vi vinner på vårt högsta bud, och flyttar glatt in. Har lagt ut massor i kontantinsats. Tapetserar om. Plötsligt behövs källaren dräneras om, taket läcker in, fönstren är för gamla. Vi försöker fixa och ha råd så gott det går, men jag blir så stressad över huslagning och ekonomin att jag börjar dricka lådvin på kvällarna. Lådvin och böja sig ner över elever och hjälpa dem med mattetal är inte en sådan bra kombination, så då får jag sparken. Vilket leder till att vi ännu mindre har råd med huset, så jag och Jonas gör slut och säljer huset med miljonförlust. Slutar med att jag bor ensam med barnen i en sunkig etta. Kanske tar soc barnen? Har man en gång börjat med lådvin kanske det är svårt att sluta?

Så tänker jag efter så är det lika bra att det andra paret får huset. Hoppas taket läcker in.

Kommentarer
Postat av: mami

höjer dom med så lite per gång så är chansen stor att ni får huset, trust me!! =)

2009-11-18 @ 21:55:26
Postat av: loly

Lycka till! Ska bli spännande att höra hur det går!

2009-11-18 @ 22:19:07
URL: http://[email protected]
Postat av: mollya

ANDAS! Håller alla tummar jag har. Kram kram kram

2009-11-18 @ 22:46:33
Postat av: Janina

2009-11-19 @ 11:06:34
Postat av: Janina

Hoppas att ni får huset och lever lyckliga och glada i ert fina hus alla dagar! Men kolla källaren om ni vinner budgivningen!

2009-11-19 @ 11:07:55
Postat av: Fia

Det är väl klart att ni ska få huset, och att källaren är helt ok. Lådvinet kommer att passa perfekt på er inflyttningsfest i det nya tjusiga huset.

Kram, Fia

2009-11-19 @ 16:31:41
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Erik M, vän av oordning

Förresten är din karl av sådant virke att ger du honom bara en spade så är huset dränerat på en vecka :-P

2009-11-19 @ 17:50:50
Postat av: Anonym

ha ha ha ha ha ha ha de va roligt

2009-11-19 @ 20:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0