Visst ja

Första advent. Julpyntstider.

  1. Gå ut i garaget och hämta in adventsljusstakar, stjärnor mm
  2. Hämta resten av julpyntet från skåpet ovanför frysen
  3. Fixdags!
Barnen har jag satt på storstädning av deras rum. "Man kan ju inte sätta upp julsaker om det inte är städat", har jag nyss lärt dem. Stella och grannbästisen städar för fullt, Leo ligger på golvet och leker med bilar... Men förhoppningsvis lägger han i bilar i korgen och Lego i Legolådorna när han är klar, och det är väl ändå ok städning för en 4- åring? Eller?

Ibland har jag svårt att bestämma mig om jag är en Hiler- mamma som låter barnen städa sitt rum själva eller en mes- mamma som inte får dem att göra tillräckligt hemma. Vad har ni för städ- regler för era barn?


Kommentarer
Postat av: Stina

Klart att man ska lära sina barn att städa o plocka undan, även t rätt på sina kläder efter sig, man hjälper dem inte att plocka o plocka efter dem, hur ska de då bli när de växer upp??? Nä man behöver inte vara nån hitler mamma för de, bara för att de ska kunna plocka efter sig själva.

Dra ihop sängen (inte bädda) lägga sina smutsiga kläder på kvällen i tvätten o plocka sina leksaker, ta sin tallrik till diskmaskinen, tacka för maten, de får de ju göra på skolan. Så varför inte hemma?



Lite lagom hjälpa till tycker jag iallafall



Stina

2009-11-29 @ 22:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0