Avd. Lyxen med stora barn

Ibland har jag svårt att vänja mig vid hur lugnt det faktiskt är med lite större barn. Som idag efter middagen.

Storasyster: Hos grannkompis och leker
Lillebror: Uppe på sitt rum och ritar
Jag: Hinner storstäda köket. Till och med så pass att jag slänger all gammal reklam och gamla tidningar och kastar trasiga tidningskorgen. Ställer upp nya som jag köpte på Åhléns i söndags.



(Bild från Åhléns)

Rensa och kasta. Very Feng Sui. Bra efter- middagen- syssla.

Förutom ovanstående så har jag badat barn, duschat barn, läst "Babar och Ulle- Gulle" samt spelat Hello Kitty- spel. Nu väntar jag på att barnen ska somna, så att jag kan smyga ner och se på TV.

Säsongspremiär av "Desperate Housewives". Lovely!

Kommentarer
Postat av: mollya

Åhhh... det finns alltså hopp! Just nu känns det som om det alltid kommer hänga en bebis på armen, vad man än gör. Vilket kommer kännas väääldigt konstigt om en 5-6 år. För att inte tala om 15 ;)

Damn. Blir galen på att aldrig få något gjort, men nu fick jag lite hopp. Tackar för det!

Och du... True blood, sett den? Jag är galet kär i svtplay för tillfället, kikar på true blood och allt annat roligt precis när jag vill!!! Och igår hittade jag tv4s playfunktion. OMG! Men inget slår boxarna, för där behöver man inte vänta på nästa avsnitt iaf ;) Kram

2009-10-08 @ 11:02:38
URL: http://www.ettklickforskogen.se
Postat av: Maria

Mollya: ... Och själv är jag ibland en smula uttråkad när barnen leker och jag inte har något att göra. Synd att vi inte bor närmare, då kunde jag hänga lite med din bebis =)

Har inte sett "True blood" än. Beror mest på att det är så obekvämt att titta på datorn. Kanske köper jag boxen. Är den så bra? Att den är värd att köpa?

Håller fullständigt med. Boxar är den nya religionen =) KRAM!

2009-10-08 @ 21:51:21
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: mollya

ha ha... ja, all tid har väl sin charm antar jag ;) Och JA, du hade definitivt fått lite bebiskel om vi bott lite närmare varandra! :)

Och till True Blood säger jag JA, kör i vind. Kör i vind så det ryker. Den är tokbra. Kram

2009-10-08 @ 22:36:46
URL: http://www.ettklickforskogen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0