Förtydligande:

Ni tänker: Ser hon på "Doobido" istället för "Idol"?! Vad är det för pensionär- light människa?

Jag säger: Nu är det ju inte direkt så att jag tycker mina fredagkvällar inte är något värt om jag inte får tillbringa dem med Lasse Kronér. Utan snarare att mina barn är för små för att se på "Idol". Jag tror på uppfostring old style som säger att små barn 1. Inte ska vara uppe så sent på kvällarna samt 2. Musiktävlingar hör till Melodifestivalen. Dessutom- Och det här är mitt starkaste argument- har "Idol" så många reklampauser att man blir galen.

Jag är box- skadad, tror jag. Massa reklampauser förstör typ ett helt program.

Så jag tänkte att en fredagkväll framför gamla klipp, lite musik och Pernilla Andersson (Sötaste sångerskan i världshistorien. Hon har bland annat gjort denna låt, som är en av mina Topp 5) skulle vara mysigt. Well, inte så mysigt med trötta barn som hellre låg och sparkades med varandra än såg på TV, så jag gick upp och la dem istället. Läste en bok om gamla tiders farkoster, och sedan god natt. Nu sover de sött, och jag gör en mental notering att inte fredagsmysa efter klockan åtta förrän de går i mellanstadiet (Alternativt har lov)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0