Regnlördag

Mysigt värre.

Har en rensa- och fixa- dag, så jag har både städat garderoben i hallen, byrån i hallen samt alla kökslådor. Ska till och med diska alla kökssaker innan jag lägger tillbaka dem. Jorråsatte. Hur husmoderlig är jag inte?!

(Eller snarare: Hur ohusmoderlig är jag inte som har haft köksådor med skräp, damm och mjöl från brödbak...Ganska mycket sanitär olägenhet. Krävs en lördag med energi på förmiddagen för att orka städa)

Vi har även lånat hit Leos gamla dagisbästis, och nu leker de med lego för glatta livet. Gulligt med 3- snart- 4- åriga små killbästisar. De går inte på samma dagis längre, så när det gått för många helger utan att de träffats så längtar de efter varandra och ringer och vill leka.

Stella är ute och plaskar i vattenpölar med grannkompisar, regnklädes- klädd från topp till tå.

Och ikväll kommer min kära vän K och hennes dotter på potatisgratängsmiddag.

Som sagt. Mysig lördag indeed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0