Så här gör jag när jag handlar skor:

  1. Inse att det är för jäkla kallt och att jag fryser om fötterna (Slängde mina gamla vinterskor. De var snygga, men trasiga. Hade hållt i några år)
  2. Inse att jag aldrig har tid att gå i affärer
  3. Försöka handla skor en lördag på Kupolen tillsammans med barnen plus tre miljoner andra
  4. Ge upp
  5. Istället handla skor till barnen
  6. Göra ett nytt försök på söndagen, med endast storasyster som shoppingsällskap (Skulle byta ett par tights som det visade sig vara ett litet hål i) medan lillebror var kvar hos kusinerna
  7. Går sådär
  8. Ska man köpa vinterskor? Eller höstskor? Vill inte ha snofsiga stövlar, men inte heller tråkiga vardagsskor
  9. Inse att man inte har så mycket tid nu heller
  10. Slutar med att jag köper svarta, lite höga gympaskor med ludd i
  11. Inte perfekta, men vad tusan, jag slipper frysa
  12. Inse att jag faktiskt köpt skitfula skor
  13. Faktiskt så fula att jag inte kan ha dem på mig. Jo, det är säkert. Helt förskräckliga är de. Dessutom ser det ut som att jag har jättetjocka fötter (Vilket jag faktiskt inte har)
Så i morgon får jag frysa i mina Converse igen.

Så där, ja. Dagens i- lands problem avklarat. Så skulle Carrie inte ha gjort när hon köper skor.

Planer för veckan (Eller nästa vecka): Köpa skor. Snygga, bra, praktiska. Hur svårt kan det vara?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0