Jag och mina tonårsbarn...

Snart- fyra och sju år gamla.

Vi har ätit kebabtallrik till middag idag. Köpt från local pizzeria. Fredagsmysigt värre. Efter det tänkte jag fortsätta fredagsmysa med barn, "Bolt" (De har lånat filmen från en kompis) och chips.

Detta var alltså planen. Istället springer Stella ut till kompisarna "Amen jag vill ändå inte ha chips. Och jag vill hellre leka med kompisar än att se på film. Hej då!" och efter en liten stund låter det "Pling plong" och så är det Leos kompis som vill att de ska lasta sand från lekparken på sina traktorer.

Så här sitter jag. Inga barn. Ingen film. Dumpad av barn som hellre leker med kompisar.

Ah well. Om vi har tur (Fast det har vi nog inte. Känns rätt kört med lån från banken i dessa dystra finanskris- tider) så köper vi ett hus där det inte låter "Pling plong" på dörren hela tiden, och där man kan fredagsmysa med sina barn.

Så jag håller tummarna, jag med (Puss och tack, Janina!), och går ner och lägger i en maskin tvätt så länge. Party, party.

Ha en bra fredagkväll, alla Fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0