Lånat från Calle Schulmans blogg:

"Trivs väldigt bra. Mitt nät är starkt. Som vajrarna på Golden Gate"

Fint, va? Starka nät. Jag har också starka nät, tror jag. Som mina barn, min sambo, mamma, pappa, lillebror, lillebrors fru, små brorsbarnen, släkt och vänner i Borlänge, Jonas mamma, Jonas bror och hans fru i skåne som kanske, om allt går väl, snart har ett adoptivbarn i sin famn, Jonas andra bror i Skåne med sin familj, fina kollegorna på jobbet, fina eleverna på jobbet, kompisarna här i stan (byn?), kompisarna i Uppsala och Stockholm, kompisarna runt om i Sverige, ni fina bloggläsare, barnens kompisar...

Vissa av dessa träffar och pratar jag med alldeles för sällan, men på något sätt gör det inget. Livet rullar på, och det är ändå skönt att veta att de finns där.

Dessutom har jag min lilla familj. Min borg och mitt hem.

Viktigt att tänka på ibland, visst? Att stanna upp och tänka på alla människor man tycker om och har omkring sig.

Hej då från söndagsfilosofen.

Nu: Sätta mig i solen och läsa senaste "Mama" och lyssna på barnens lek från lekparken. Sen fortsätta städa. Ja, jäklar vad effektiv jag varit i helgen. Saker dammade, tvätt tvättad, leksaker plockade, cd- skivor bytt- plats- på så att fler hyllor i bokhyllan blev lediga. På 93 kvadrat är det Var sak på sin plats bör man, annars dör man. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0