Roligt

Jag hade läxförhör idag med en av mina specials*.

Jag: "Får jag låna en penna, tack"
Elev: "Can I borrow a pencil, please"
Jag: "Säg det igen, är du snäll"
Elev: "Can I borrow a pencil, please"
Jag: Nej... Säg "Säg det igen, är du snäll"
Elev: "Can I borrow a pencil please"
Jag: Haha... Alltså, säg meningen "Säg det igen, är du snäll"
Elev: CAN I BORROW A PENCIL, PLEASE!
Jag: NEJ! Alltså säg vad det heter på engelska. "Säg det igen, är du snäll"

Sedan sa han "Can you say that again, please", och sedan skrattade vi så att vi nästan grät åt att vi hade kunnat bli sittande till sen eftermiddag. Stackaren hade väl slagit mig i huvudet med engelskaboken och stormat ut medan han skrek "CAN I BORROW A PENCIL PLEASE, för i helvete!"

* Specials= Specialelever alternativt elever med särskilda behov (En del med anpassad studiegång) eller vad man nu ska kalla eleverna som kommer till mig i mitt lilla specialklassrum. Fina är de i alla fall!

Kommentarer
Postat av: mollya

ha ha ha ha.. klockrent!

2009-09-12 @ 21:25:26
URL: http://www.ettklickforskogen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0