Status för tillfället

(Tar det i punktform. Orkar inte skapa fullständiga meningar)

  • Rumbytet med barnen blev kanon, och nu i veckan har mamma varit här och tapetserat vårt nya rum. Oh, det blev så fint. Kan man ta med sig sitt nytapetserade rum när man flyttar? Typ skära ut det eller nåt?
  • Fast vi ska nog inte flytta än på ett tag. Uppvärmningen på huset vi tittade på i måndags är svindyr. Tror jag. Eller rättare sagt, säger de som kan något om hus. Själv tittar jag på hur fin altanen är.
  • Har ont i benen på grund av mest oergonomiska dator- sittställningen ever. Har numera datorn på en liten byrå, och benen somnar efter fem minuter när man sitter på knä på golvet.
  • I morgon är det fredag. Meaning kjol på jobbet. Lyxigt!
  • Vad gäller de andra målen för terminen (Bra resultat för eleverna och andra små detaljer...) så känns det helt OK. Ja. Faktiskt till och med riktigt bra. Kan nog bli något, detta.
  • Har jag berättat att jag, på grund av besparingar, sänkt lärartäthet etc, har en mattegrupp på trettio elever? Helt sjukt. Det normala är att de har halvklass eller grupper på kanske tjugo- tjugitvå. Men jag deppar inte ihop för det. Oh nej. Jag tänker "Nu jäklar ska vi visa dem" och hoppas att jag kan få mina elever att skriva topp- resultat på NP på ren vilja och revanschlust. Vad tror ni? Kan det lyckas?
  • I morgon eftermiddag när Jonas kommer hem från jobbet funderar jag på att åka till ICA maxi i Gävle och lyx- handla lyxglass (Ben&Jerry) och lite annat smått och gott. Lyxglass och rödvin när barnen somnat. Lovely.
  • Fast jag kommer nog att vara för lat för att åka.
  • Lika bra det. Har ju fortfarande lite jeans att komma i.
  • Än så länge har jag jeansshortsen jag köpte i början av sommaren (Längre modell). Kan bli kallt i november. Jag och Alexander Bard, liksom.
  • Nu har jag tappat känseln i benen för länge sedan, så jag ska stappla nerför trappen och se några avsnitt "How I met your mother". Säsong 2! Underbart. När jag ändå beställde köpte jag säsong 3 också.
  • Loly, som svar på din fråga: Nä, har inte börjat följa "True blood". Men funderar på att köpa boxen.
  • ... Hm. Är kanske lite dvd- box störd?
  • Eller bara för tjugohundratals- lat för att följa TV- serier. Ja, jag skyller på det.
  • Känns bra att vara tjugohundratals- någonting så här två veckor före 32- årsdagen. Inte helt uråldrig än.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hallå!

Kul att höra av dig ibland, blir inte så mycket skrivet längre =(

Satt o tittade på huset ni var och tittade på, fint, stort och absolute dyrt att värma och dyrt med allt varm vatten. Om man ska köpa hus ska man nog tänka många ggr och inte bara köpa gör att de e fint.Typ: läget, storleken, renovering, kostnader för värme-varmvatten och hushålls el, vad är det för värme, och hur stor trädgård vill vi ha, ÄR vi två husmänniskor?? kan vi renovera själva?, är vi händiga? Vid hus köp ska man veta att det finns ALLTID saker att göra på ett hus, och de kostar och tar mycket av ens fritid. Är garaget uppfarten stor tex vid snöskottning.

Det är mycket att fundera på.... jag o min man kom fram till efter mycket prat fram o tillbaka att vi är inga husmänniskor, Vi vill ha hus men är inte händiga, inte så intresserade av snöskottning el en stor trädgård, så vi sattsade till slut på en fin bostadsrätt på 5rok med en liten lagom trädgårdstäppa, har oxå en fin alltan inglasad de har vi kostat på oss, tänk egenom tillsammans med gubben din hur ni TVÅ är.

Lycka till o ha en bra höst



MvH Kajsa

2009-09-04 @ 12:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0