Trädgårdsfixa vs. softa

Planen var att jag skulle fixa i trädgården idag. Det ser ut som en djungel out there. Klippa bort vissna blommor, klippa ner delar av några buskar som växt sig gigantiska, slänga äpplen som ramlat ner. Sådana saker.

Men så blåser det storm ute, och barnen är hos varsin grannkompis och leker, så jag vet inte... Kanske ligger jag i sängen och lyssnar på det här istället. Har bara kommit en tredjedel in i programmet, trots flera försök att lyssna färdigt. Ja. Så får det bli.

Väntar dessutom på att någon trädgårdskunnig ska komma hem till mig och bara "Klipp ner den och spara den och gör så där", och hux flux har jag en trädgård a la "Äntligen hemma" eller liknande.

Ho ho? Trädgårdskunniga kompisar? finns det några sådana?


Kommentarer
Postat av: Case

min systers make är trädgårdsmästare (har bla gjort Lukas Moodysons trädgärd utanför Malmö). dessvärre bor de ju därnere, men exakt är det vad du vill veta så kan jag fråga. ;p

2009-09-05 @ 11:30:40
URL: http://case.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0