Regnig lördag

Jag och Leo är inne i värsta städ- flowet. Fantastiskt. Han rensar leksaker och städar i bilskåpet, jag plockar in ren tvätt och bäddar sängar. (Eller ja. Rent tekniskt sitter jag just nu framför datorn, men officiellt gör jag det för att sätta igång webradion. Emellanåt ropar jag uppmuntrande till Leo som säger saker som "Ja! Här ligger ju fruktlastbilen!") 

Stella är ute och cyklar, eller så är hon inne hos grannkompisen.

En ordinary weekend- day in the suburbs.

Men det var inte det jag skulle skriva, utan om hur mysigt påsklov jag haft. Kläder och sommarskor shoppade. Mammahår klippt. Lunch med underbar Uppsala- kompis äten. (Äten? Heter det så?!) Gå i affärer med annan underbar Uppsalakompis avklarad. Barnhår klippt. Påskpynt bortstädat och fönster tvättat.

Igår tog jag och barnen med oss Leos bästis F och åkte till lekland i Gävle. Lunch på Max och eftermiddag på IKEA medan killarna var i lekhörnan. Very nice. På kvällen hade Leo ont i magen, och kräktes sedan två gånger plus sprang på toaletten ungefär tjugo gånger... Inte lika nice. Idag är han frisk men satt i inomhus- karantän.

Ikväll ska jag på middag, vindrickning och badtunnebad med jobbarkompisar.

En bra avslutning på ett lov, oh yes indeed.

Nu: Laga lunch.

Sen: Fortsätta städning och rensningen.

Ha en bra lördag, alla Fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0