En rolig nyhet:

Jag ska plugga i vår och i höst!

Ska bli helt fantastiskt roligt. Jag är så sjukt peppad, kommer att vara först in i klassrummet, sitta längst fram samt räcka upp handen så ofta jag kan (Tänk Monica i "Vänner" i bokcirkels- avsnittet). Jag ska läsa Specialpedagogik 50 % genom Lärarlyftet, och sedan jobba 50 %. Tänk er lyxen! Jag behåller mina mattegrupper och min mentorsklass, och är hemma tisdagar och onsdagar för att antingen plugga hemma eller åka in till Uppsala för träffar ungefär en gång i månaden.

Just Specialpedagogik är, förutom matematik, mitt hjärtämne och det ska bli jätteintressant att få en formell utbildning i det. Har ju arbetat mycket med mina specials (Elever i behov av särskilt stöd) och tycker att jag kan ganska mycket tack vare erfarenhet, böcker och diverse kurser och föreläsningar, men det känns lyxigt att få fördjupa sig i det på riktigt.

Annars då? Tja. Jag har satt betyg, njutit av vårt nya hus (Fortfarande alldeles, alldeles underbart), haft besök, stoppat in några pinnar i brasan då och då (Fast det är sambom som är eldnings- hjälten i familjen) plus legat på sjukhus en sväng i november. Började med ont i magen i några dagar, slutade inlagd på Ackis med dropp. Tydligen hade jag inflammation i en tarmficka. Skönt att veta vad det var, klockan 03.30 på akuten (Åkte till akuten här i stan- byn?- efter jobbet) hann jag både förvänta mig blindtarmsinfektion och cancer.

Nu: Titta på julkalender med kidsen.


Kommentarer
Postat av: cicci

Men darling!!!

vad kul med plugg - men vad hemskt med magen!!

Har kollat in här var och varannan dag och saknat dig! Sätt in bilder på huset så man får se förändringarna! KRAM

2010-12-15 @ 21:10:52
Postat av: Lina

Vad roligt att du ska börja plugga! Härligt! :)



Tråkigt med magen, hoppas att du mår bättre nu?

Och årets julkalender diggas friskt även av mig, haha!

Kram!

2010-12-16 @ 09:15:40
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Fia

Var rädd om magen! Hoppas att de såg till att bota åkomman helt och hållet, så du slipper gå och dra på eländet.

Vad roligt att få plugga! Extra kul att få läsa det som du brinner för, då kommer du att vara supermotiverad och få stort utbyte av studierna. Kul, kul!

2010-12-17 @ 07:37:40
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Camilla

Låter super!!! Roligt med lite nytt.



Stackars dig och magen... usch och fy. Hoppas du mår bra nu till jul och att ni får en underbar ledighet så ses vi snart hoppas jag.



Kramar i 1000, Camilla

2010-12-18 @ 11:25:58
URL: http://camillamedc.blogspot.com
Postat av: jessica

Hej =D surfa hit genom honungen =D Jätte fin blogg!

Jag ska också börja plugga lite nu =D jag har inte pluggat på är o dar haha.. men hoppas att det kommer gå bra. God jul och ogd forts. =D

2010-12-27 @ 09:48:51
URL: http://bonusfamily.blogg.se/
Postat av: Christin

Hej!

Det slog mig häromdagen att jag inte läst din blogg på länge! Sjukhus, ojdå! Hoppas du mår bra nu!



Här går allt i rekordfart, Maja är drygt ett år och en mycket bestämd flicka. Rött lockigt hår har hon, och sju tänder! Jag har jobbat 80% hela hösten, underbart! Är lite avis på att du ska plugga, men det är kul att jobba också. S är pappaledig fram till juni, sedan blir det dagis i augusti för lillstumpan.



Har ni haft en skön jul? Visst är det härligt med hus!!! Krama J och barna från mig! Hör av mig längre fram, men vik gärna 7-8 maj för bröllop i Karlstad ;)

2010-12-27 @ 20:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0