Hört i klassrum

Vi pratar om klädstil på Livskunskapen.

Elev: Alltså, min mamma... Så pinsam. Hon ska liksom ha modekläder fast hon är gammal.
Jag: Hur gammal är hon då?
Elev: Typ 45
Jag: Är inte det bra, då? Att hon har vilka kläder hon vill?
Elev: Jo, i och för sig, men... Fram till fyrtio kan man ju ha snygga modekläder, men efter fyrtio tycker jag nog att man ska börja trappa ner...

Ha ha. Fantastiskt kul. Så nu vet jag: Åtta år till kan jag ha mina modekläder, sedan är det dags att trappa ner. Kanske börja med en omodern sak i veckan eller liknande?

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha!

Jag förstår elevens poäng, men blir det bättre då om kläderna är omoderna... och tantiga? :D

2010-02-03 @ 06:54:42
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0