Hus vs. inget hus

Det är inte det att det går någon direkt nöd på oss, för det gör det inte. Däremot har vi ett par som vill köpa vårt hus och som vi skulle kunna skriva kontrakt med i veckan om vi bara hittar ett nytt hus till oss först.

En sista chans. I morgon. Visning på ett hus vi kanske, kanske vill ha.

Men kommer vi att få det?! Probably not. Just nu hatar jag folk och framför allt hatar jag folk som lägger bud på hus som vi vill ha. Försvinn!

Blir dessutom tokig av att tänka på tänkbara bud- strategier. Dra till med ett högt bud direkt och kanske skrämma iväg de andra? (Det är två som lagt bud nu, men mäklaren trodde det skulle bli fler efter i morgon) Höja lite och se vad som händer? Be banken om mer i lånelöfte? Höja lite och sedan tänka "Äsch, det var nog inte drömhuset trots allt".

Vad gör man?!


Kommentarer
Postat av: ninjan

Jag håller tummarna för er husjakt! Det kommer att komma, ödet kommer visa vägen. :)



Som svar på din kommentar: jag gissar att med "h" du menar ngt med högstadiet, du får gärna fortsätta din historia för jag blev ju nyfiken :)

2010-02-02 @ 08:44:37
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: loly

Spännande!



Jag tror på att höja rätt rejält upp till ens maxgräns snarare än att fjutta så det blir segdraget. I bästa fall skräms några bort på vägen. På lite längre sikt spelar det ingen roll om man hade kunnat få huset lite billigare eftersom man bjöd ett par tusen över de andras maxgräns. Men det säger jag bara för att det funkade för oss i en budgivning så så dundermycket koll har jag ju inte.



PS, såg ditt mess igår, får bli en annan gång. Kram!

2010-02-02 @ 09:07:38
URL: http://lolybloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0