Lördagsträning... Eller inte

Förr i tiden (Typ två år sedan) höll jag i träningspass på lördagsförmiddagar. Underbar tid att träna, och underbart kul att leda aerobicpass. Dock räckte inte tiden riktigt till, plus att det varannan lördag var rätt trixigt att fixa barnvakt, så jag la ner tränandet.

Sorgligt nog, tycker jag, min kondition samt mina smala Denimbirdsjeans som jag nog aldrig i hela mitt liv kommer i igen. Amen. (Om jag inte blir gammal och mager en vacker dag).

I alla fall. Häromdagen berättade dagisbästismamman att de börjat med lördagspass igen på gymmet här i stan (Byn?). Eftersom Jonas ändrat lite i sitt schema och nu är ledig tre lördagar av fyra tänkte jag "YES! Här ska tränas" och kollade i eftermiddags upp schemat på hemsidan.

Läser "Lördag 27/2: Meditation".

Amen kom igen. Meditation?! Totalt ovärt att byta om till träningskläder, ta sig till gymmet samt betala 80 kronor för att ligga still på golvet i en timme.

Så jag avvaktar nog den där träningen ett tag till. Any year now...

Kommentarer
Postat av: Honung

Meditation är sköööönt, men man blir inte snygg av det.

2010-02-27 @ 18:57:00
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0