Får man säga att man gillar jullovet bättre än sommarlovet?

För i så fall gör jag det. Det är lagom kort för att man inte ska drabbas av ledighetskoma och en smula tristess de sista veckorna, men ändå så långt att man kopplar av totalt.

Massor, massor med snö ute. Fin gran. Fina tända ljus. Bra deckare på TV. God choklad. Mysigt legobygge med barnen. Ja, men ni hör ju. Jullov for President.

Idag har jag dock varit hurtig, gick på långpromenad med min roliga kompis K. Vi gick i två timmar, på den tiden hinner man runt hela stan (Byn?) och vi anpassade vår promenad efter de hus som finns ute till salu. Stod i några minuter och tittade utanför varje (På gatan, alltså. Inte i fönstren. Även om vi gärna ville...) När vi kom tillbaka hit åt vi lunch, och när hon åkt hem tog jag en lång, varm dusch. Very fresh. Ikväll ska jag äta choklad. Igen. Inte lika fresh...

För övrigt går jag runt i mysbyxor, tofflor och mjuk, lång kofta och känner mig som Cameron Diaz i "The holiday". Sluta skratta. Jag sa "Känner mig som". Inte "Ser ut som". Till utseendet liknar jag mer Kirstie Alley efter att hon blivit tjock. Dock mycket blekare.

Fast att likna en kändis är ju alltid att likna en kändis. Som vi brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0