Lapp på bordet från mäklare:

Bla bla bla och sedan "Paret gillade huset och ska höra av sig på måndag". Känns bra. En annan sak som onekligen kändes bra var att komma hem till nystädat hus med bäddade sängar och ingen frukostdisk på bordet... Hm. Kanske borde testa fler gånger?!

Eller inte. Trots allt är jag Snoozningarnas mästare. I morse sprang jag till exempel allt vad jag kunde mellan dagis och jobbet, kastade jackan på mitt skrivbord, greppade min korg med alla saker och låste sedan upp klassrumsdörren på sekunden när lektionen började. (Dock utan elever utanför... De släntrade in efter efter en de närmaste minutrarna istället. Högstadieelever. Så alldeles hopplösa, trötta, nonchiga och alldeles, alldeles... underbara. Fantastiskt, otroligt underbara. Jag har sagt det förut, men är faktiskt värt att säga igen: I love mitt jobb och I love mina elever. Just detta år har jag faktiskt alldeles särdeles fina expemplar av tonåringar.

Nu: Laga middag. Hemgjord klyftpotatis, schnitzel och bearnaisesås. Efter det chips och film. Oh the sweet joy of fredagsmys.

Ha en bra kväll, folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0