Tjuvlyssnat i ett klassrum

Elev 1: Har du pratat med... Du vet?
Elev 2: Va?
Elev 1: Ja... Du vet. HON.
Elev 2: Vem?
Elev 1: Amen... DU VET?!
Elev 2: Jaha. Hon! Nä, det blev inget. Hon har inte Facebook.

Nä, det är klart. Utan Facebook kan man ju inte få kontakt*.

* = Här vill den ålderdomliga tanten i mig skiva något i stil med "Hå hå ja ja, på min tid gick det minsann att få kontakt med den man var kär i utan datorer, sms och diverse Internetsidor". Men å andra sidan. På min tid kunde man också gå runt ett helt läsår och vara kär i en kille i 9a utan att han ens visste om att man existerade (Rent teoretiskt, alltså... Hrm) Alternativt bara kunna bli ihop om folk var fulla.

Så jag säger inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0