Frågor jag fått på sistone från fyra- och- ett- halvtåringen:

  • Var ligger bilaffären där man köper ambulanser?
  • Hade man kuddar förr i tiden?
  • Vad heter pung på engelska?
På nummer ett svarade jag "Kanske i Stockholm, eller så köper man dem från ett annat land", på nummer två svarade jag "Nä, man låg bara på sängen" (Tänk er medeltiden), men nummer tre?

Faktiskt har jag ingen aning.

Update: Jaha. Scrotum. Där ser man. Hade jag aldrig kunnat gissa på. Ska genast meddela Leo. Om nu detta är ett engelskt ord en fyraåring behöver veta? Jag har ju klarat mig i trettiotvå år utan, menar jag.

Ska jag vara ärlig vet jag inte om man använder kuddar på medeltiden heller, men jag kanske kan ringa en vän eller något och fråga. Vet ni?

Kommentarer
Postat av: Cicci

pouch? Iallafall när det gäller pung-djur ;)

2010-06-22 @ 15:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0