Såg ni "Arga snickaren" igår

Härligt med ett par som var kära för en gångs skull, och inte bara de vanliga Vi- har- elkablar- som- sticker- utr- från- väggen- och- ska- snart- skilja- oss- paren.

För övrigt skulle jag vilja skicka ett mejl till Arga snickaren- Anders och säga tack, för utan honom hade vi aldrig fixat vår renovering. Jo, det är faktiskt sant. Alla råd, allt från hur viktigt det är att ha en plan till att man ska ta hjälp (Om det går) av släkt och vänner har gjort att våra rum vi tänkte skulle bli klara faktiskt har blivit klara. Dessutom har vi varit jäkligt fokuserade. Jag har inte köpt ett klädesplagg sedan början av juli (En klänning på rea), men jäklar i min lilla låda vad jag köpt tapeter, färg, innertak och hantverkartjänster.

Kanske man borde bjuda hit honom på fika?

Eller så anmäler vi oss till programmet. De söker nya familjer, och trots allt vårt slit ser ju faktiskt både källaren och trädgården ut som Tjernobyl.

Men ett Tjernobyl som är roligt att fixa. Hoppas det blir fint väder i helgen, då ska jag fortsätta såga buskage och bära bort tallgrenar. En dag, mina vänner! En dag. Så har vi stan (Byn?) finaste hus och trädgård.

I morgon har vi studiedag och ska arbeta med de nya styrdokumenten. Ska faktiskt bli himla kul och intressant. De nya är både tydligare och bättre än de gamla, så det ska bli kul att sätta sig in ordentligt i dem.

/ Hej då från lärar- pluggot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0