Shop til you drop

Lista på hur bra mamma jag är:
  • Röd vinteroverall
  • Rosa täckjacka
  • Strumpor
  • Klippning
  • Frisörschampo- och balsam (No more dreadlocks)
  • Glittrigt läppglans
  • Hårband
  • Rosa skärp med prinsesskronor
...till dottern.

Lista på hur usel shoppare man blir av att ha flyttat från stan:
  • Två olika badskum från Body Shop
  • Nagellack
...till mamman.

Ah well, känns ju viktigare att ens barn inte fryser ihjäl på dagis av på grund av urväxta vinterkläder, än att jag ska fräna mig på jobbet imorgon i nya kläder. Dessutom hinner man inte så många affärer på en och en halv timme (det som återstod mellan frisörbesök och Max-middag) när nya vinterkläder ska jagas. Svettigt, men we did it! Men nästa år kan vi väl bestämma att folk handlar kläder åt sina barn när det är vinter istället för i augusti, så att allt slipper ta slut? Iallafall har vi haft det roligt och mysigt värre.

När vi kom ut från Max var klockan 18.56, så jag funderade i några sekunder på att springa till H&M och rafsa till mig någon tröja, men jag sansade mig som tur var. Dock var jag sista kunden att handla på Åhléns innan de stängde. Finns det inte något pris för sånt? Typ tio extra minuter efter stängningsdags att kolla på kläder på?

På väg till tåget hem:
Stella: Mamma, det är mycket roligare att hoppa här än hemma. Det är så mysigt att hoppa här.
Jag: Jaaa.....(???)

Jaha. Shoppa. Vad bra att jag lär mitt barn vad materiell lycka vill säga...

Kommentarer
Postat av: Rockpoet

Det är vackert att se! Nya bloggen är klar, föresten...

2007-11-28 @ 15:45:49
URL: http://www.orebroelite.se/rockpoet.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0