Tänkbar konversation med min chef

Funderar på att ha ett samtal med min rektor nån dag. Måste ta upp en viktig fråga.

Jag: Hej. Jag tänkte be om att få högre lön?
Rektorn: OK. Tja...ja, du är ju faktiskt arbetslagsledare...
Jag: Ja, precis
Rektorn:...och så gör du ju ett helt fantastiskt bra jobb. Berätta, hur vill du beskriva ditt arbete och varför tycker du att du är värd högre lön?
Jag: Jo, det är ju det här med shoppingen, sen vi flyttade hit i somras så har jag lidit av en EXTREM shoppingabstinens. Nu tänkte jag börja Internet-shoppa, men alla vet ju hur crazy och köpgalen man kan bli av det, så därför behöver jag mer pengar
Rektorn: JA, Internet-shopping, gud vad kul. Har du sett Nelly.se?
Jag: JAA! Hur snygga saker som helst. Så kan man ju på olika sajter köpa smink, böcker, kläder, inredningssaker...
Rektorn: Fast om jag får komma med ett råd, så köp kläder. Inredningssaker behöver du ju inte, ni som har det så fint hemma
Jag: Ja, det förstås. Så, vad säger du?
Rektorn: Det är klart du får högre lön! Räcker en höjning med 4000 kronor?
Jag: Ja, fast 6000 skulle vara bättre. Vi hade tänkt köpa ny kyl och frys snart, de vi har är typ femton år gamla och helt värdelösa. Ibland fryser mjölken till is och så
Rektorn: Usch då, låter inget vidare. Mjölk måste man ju ha. Ja, vi säger väl 6000 då!
Jag: Tack och ha en bra dag
Rektorn: Nä, nä, det är vi som ska tacka, tack för att du jobbar hos oss

Ungefär så hade jag tänkt mig. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Erik M

Se bara till att ökningen blir netto, inte brutto!! :-)

2007-11-24 @ 09:41:32
Postat av: Marcus

Ta pengarna innan han/hon ångrar sig.

2007-11-25 @ 01:24:47
URL: http://schumi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0