Byta rum- fundering

Ett sommarprojekt vi har är att fixa om bland rummen uppe så att Stella kan få en större säng och Leo kan ta över Stellas. Just nu lutar det åt att Stella får behålla sitt rum med en större säng i det ("Och ett skrivbord där jag kan göra LÄXOR, mamma!") medan Leo tar över datorrummet.

Detta rum är i och för sig inget rum utan snarare en väldigt stor walk-in closet utan fönster, men ändå. Ett eget rum!

Fast nu sitter jag i detta rum och håller på att dö av värmeslag, och undrar om man verkligen kan låta en två och ett halvåring sova i ett rum utan fönster? Visserligen kommer vi ju att ha dörren öppen, men ändå.

Eller så gör vi ett takfönster.

(Hahaha. Skrivet av den mest ohändiga personen i världen. "Göra ett takfönster", ja eller hur)

Eller så kanske det går bra att sova här? Får väl köpa en fläkt eller något. Några grannar länge ner på gatan har sin fyraåring i det här rummet och han verkar inte ha fått några men.

Jag får fundera vidare. Och for the record: This is very much när jag pratar med mig själv. Fast man får ganska bra svar då.

Kommentarer
Postat av: Mli

Å vem som läser din blogg råkar inte SÄLJA fönster då? Jo, jag! Special price for you my friend;)

2008-06-02 @ 23:09:11
URL: http://LenaEmelieMarie.blogg.se
Postat av: Schumi

Man kan utöver (eller snarare än) en fläkt, köpa en luftkonditioneringsenhet om man vill det bästa för sitt barn. Du vill väl det bästa för ditt barn? Du låter väl inte materiella saker som pengar spela in här?

2008-06-03 @ 01:44:56
URL: http://schumi.blogg.se
Postat av: Anna

Vad ska ni hitta på annars i sommar?? Ska ni resa någonstans med barnen? Hyrt nått kanske? Eller blir det bara dags utflykter.
Min familj har hyrt husvagn i 1vecka ska bli så mysigt bara jag, min man och våra tjejer, vi drar till Halmstad på vägen hem blir det kolmården. Jag älskar att åka bort med bara familjen, utan alla andra.
Lycka till me flytten av rummen

2008-06-03 @ 18:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0