Kul ord:

Jag läste någonstans att vi som är födda före 1990 skulle kunna kallas digitala invandrare.

Jo. Det stämmer nog.

Själv har jag för tillfället förklarat krig mot vår kanon. Trettio elever i bänkarna och plötsligt fungerar inte Internet. (OK, rent tekniskt är det kanske inte kanonens fel att Internet inte fungerar, men det är skillnad att ha något som inte fungerar vid ens dator i arbetsrummet och en annan att ha något som inte fungerar medan lektionsminuterna tickar och ens planering går åt skogen...)

Jag kollar. Elev kollar. Elever ger förslag på åtgärder. Men nej. Ingen kontakt.

Så då stänger jag av datorn (Typ en kvart in på lektionen och en smula okoncentrerade elever. Förstår dem. Jobbigt att bara sitta att vänta) och visar och berättar på whiteboard- tavlan istället.

Då börjar en högljudd borr borra i närheten.

Jag: Så då gör ni så att ni...
Borr: NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Inte min mest pedagogiskt överlägsna lektion, nej.

Kanonen- Maria: 1-0

Men jag ska ta den jäkeln! Det ska jag. Innan terminen är över ska jag ha vunnit med 10-1. Minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0