Tekniknollan

Detta har jag gjort! Laddat upp en bild på bloggen! Oh my god what a talent.

Föreställer vår farstu samt från vänster: Neyma, Leo, Yaiza, Stella. Leo och Stella är mina barn, Neyma och Yaiza är Gran Canaria-bästisar och gamla grannar på besök. Samt några av de barn jag älskar mest för utom mina egna.

Skolminne från högstadiet: Svensk-fröken Ingrid 58 år (plus ungefär alla andra lärare) frågar varje gång vi ska se på video, "Någon som är duktig på teknik i klassen som kan få igång videon?"

Högstadiet i Tierp nutid: Ma/No-lärare Maria (jag) 29 år visar någon video för sin klass. Allt går bra. Men inom mig skriker en tant som vill ut: "NÅGON SOM ÄR DUKTIG PÅ TEKNIK I KLASSEN SOM KAN FÅ IGÅNG VIDEON??!!

Någon gång kommer de på mig. Och då är det kört. Jag kan faktiskt INGENTING om teknik. Och då är jag ändå Ma/No-lärare. Men jobbet i övrigt: I kick ass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0