Dagens sanning

Det kan mycket väl vara så att man har sin filosofiska peak vid fem års ålder.

Stella: Mamma, alla är ju olika. Bra, va?

(Denna peak har ju även sina dippar. Som vid läggdags idag när hon låg och gjorde pruttljud med munnen och höll på att dö av skratt vid varje. Eller när hon frågade:
- Mamma, ser du när jag spänner hela kroppen?
- Ja
- Ser du på riktigt?
- Ja
Varpå hon tar sitt finger och petar in i mitt öga. Jag hinner precis blunda.
- Nähä! Du blundar ju!!)

Skruttungar. Jag ska sluta tönt-gnälla om att jag är hemma själv med barnen på nyårsafton, och istället konstatera att man vissa dagar helt enkelt ger sina barn världens godaste middag, bästa efterrätt, roligaste disco, största popcornskål och mysigaste film.

Och, förhoppningsvis, en alldeles underbar barndom. Och det räcker gott! Dessutom om man får kombinera det med en sambo som visserligen jobbar mycket men ändå är helt underbar.

Plus kombinationen nyårsafton+SATC+cider+choklad. See you next year!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0