En småbarnsmammas toalettrutiner

Ett helt vanligt toalettbesök ser ut ungefär som nyss: Jag är kissnödig, men väntar en halvtimme för att jag håller på med något, i detta fall städning av barnens hylla plus lek med tågbanan med Leo. När jag sen går in på toaletten kommer Leo springande och säger att han också behöver gå. (Egentligen sa han "Me, me" men det betyder det) När han är klar kommer Stella och säger att hon måste bajsa. Under tiden hon gör det tappar jag upp badvatten åt dem, så att de kan bada före middagen så att de kommer i säng tidigt. När de badar städar jag handfatet och slänger ner kläder som behöver tvättas. En timme senare kommer jag på att jag var kissnödig.

Så nu vet jag varför jag aldrig lyckas gå ner de där sista två kilona efter den sista graviditeten. Det är kiss har hållits inne för länge och istället absorberats upp av kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0