Jonas bränner ner pizzerian (nästan)

Jonas och Stella åkte och handlade pizza när Jonas kom hem från jobbet vid halv sex. Mysig pappa/dotter-tid förutom att Jonas läste en tidning när de väntade på pizzan och la den över ett värmeljus på bordet, så att den började brinna. Hahaha, very clever. Som tur var fick han stopp på elden snabbt, hade ju kunnat bli ganska pinsamt annars. Och dyrt, att bränna ner lokala pizzerian kostar antagligen mer än tre pizzor.

Andra "tur att det inte hände något"-moments:
  • När jag bodde ihop med två kompisar i en lägenhet i Uppsala, och vi råkade glömma adventsljusstaken i köket. Jonas gick av en händelse ut i köket för att dricka vatten på kvällen, och då var det ca 5 mm till vitmossan.
  • När jag hade förfest i mitt studentrum på Fyrisgatan, och ser när jag kommer tillbaka från toaletten att en skål på bordet står i lågor.
Jag: Ser ni att popcornskålen brinner?
Marcus: Jaha
Christin: Vad fint

Hm. Måste genast gå ner i köket och kolla att ljusen är släckta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0