Måndag imorgon

Ska strax gå ner och laga kvällens middag, våfflor med sylt och grädde. Viktigt att kolhydratladda inför sista veckan på jobbet innan jullovet.

Imorgon blir en bra dag, för det första för att jag har fått tillbaka rösten (YES YES YES!) men också för att jag ska berätta för två av mina specialelever att de med blod, svett och tårar har kämpat sig fram till ett godkänt i matte! Oh happy day.

Betygen ska vara deffade klockan tolv imorgon. Att deffa betyder att man klickar på "def"-knappen ("definitiv") i betygsprogrammet på datorn efter att man fyllt i alla betyg som står med i ens lista. Känns bra att det äntligen kommit ett fackuttryck för oss lärare som är fränt att säga. Ord som "åtgärdsprogram", "planering", "betygskriterier" och "utvärdering" är ju annars inte speciellt coolt att svänga sig med.

Tänkbar konversation imorgon:
Jag: Har du deffat än då?
Jenny: Ja, jag deffade redan i fredags. Skönt.

Ja herregud vilket coolt yrke jag har. Själv har jag dock inte deffat något eftersom jag har sjuor i matte, och mina specialelever står på andra lärares listor. Att inte behöva sätta betyg är ett underskattat nöje på jobbet. Det enda som behövs göras i veckan är: Ha några genomgångar ifall eleverna har frågor inför provet, skriva ut och plasta in komplimangpapper till min mentorsgrupp, städa skrivbordet, rätta matteproven som min sjua skriver på torsdag.

Sen JULLOV!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag har faktiskt tänkt på det namnet =) Hihi!

2007-12-16 @ 20:34:21
URL: http://triquetra.blogg.se
Postat av: Maria

Välj det namnet, finast i hela världen! =)

2007-12-16 @ 23:30:13
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: F

Vi var tvungna att deffa redan i fredags. Verkligen coolt.

2007-12-17 @ 22:08:50
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Maria

F: Så ni deffar också! Visst är det helt fantastiskt att vi lärare ÄNTLIGEN fått ett coolt ord?!

2007-12-17 @ 22:22:39
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0