Räkningar? Vaddå?

Stod en artikel i tidningen häromdagen om folk som varit med i Lyxfällan på TV 3 och nu kände sig kränkta för att de framstått som så korkade i TV. Well, om man aldrig betalar sina räkningar, köper massa saker på kredit, tar Finaxlån, aldrig sparar pengar, köper dyra elektronikprylar man inte behöver samt spenderar pengar man inte har, så kanske man får stå ut med att man inte verkar smartast i stan?!

Känns som en trend, det här att folk aldrig vill stå för vad de gjort. Det är alltid någon annans fel, samhällets, skolans, medias, familjens, barnens. Vad skönt det skulle vara om någon gick ut i media och sa:

- Fy, vilken dum sak jag har gjort. Helt dum i huvudet måste jag ha varit som gjorde så, hur tänkte jag, liksom?! Nä, nu skärper jag mig och styr upp det här, för det var helt och hållet mitt fel, det var det.

Självdistans. Världens bästa egenskap.

Kommentarer
Postat av: Rockpoet

Självdistans är överskattat och du vet om det!

2007-12-27 @ 12:39:57
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Maria

Rockpoet: Eller är det så överskattat att det blivit underskattat?! Sug på den du!

2007-12-27 @ 16:34:22
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0