Telefonpuss

Det här är ingen ny trend, har jag förstått, men eftersom jag har uppnått den aktningsvärda åldern trettio så är jag ju inte först med att få höra de senaste trenderna. Däremot så har jag ju stor hjälp av kidsen i skolan.

Så. Visst vet ni att ni ska pussa på er mobiltelefon när displayen visar likadana siffror?

Tar ni upp er mobil ur fickan och den visar till exempel 09.09- ja, då pussar ni mobilen. Helst ska ni också hålla upp telefonen och ropa till alla i närheten, exempelvis på ICA eller på jobbmötet, "09.09! Pussa telefonen!!!" Varpå alla tar upp sina mobiler och gör likadant. Tänk er synen när denna trend får riktigt fotfäste i vårt avlånga land. Underbart. Riksdagens talman: "14.14! Pussa mobilerna!"

Dock är det senaste senaste att det bara är när siffrorna är EXAKT likadana som man får pussa mobilerna. Alltså 00.00 och 11.11 och 22.22  När dessa klockslag dyker upp- be aware!

Vad som händer när man pussar mobilen? Man får önska sig något förstås! Själv tänkte jag hålla mig vaken till 00.00, och då önska mig att CSN skickar mig ett brev som säger "Du! Vi struntar i de där 4000 kronorna för detta kvartal. Shoppa lite nya, snygga kläder istället" Imorgon klockan 11.11 tänkte jag önska mig fred på jorden.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ooh, då hr jag ju några timmar framför mig att läsa då alltså ;)

2007-11-17 @ 23:43:03
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: Anna

Avslappnat, ja. Lyxigt, nej.
Uttråkad - oh yes!

2007-11-17 @ 23:50:40
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: milli

hihi jag & mina kompisar kör alltid att 11.11, 22.22 och 00.00 ska man hålla fossingarna uppe i luften (inte på golvet) hela minuten och SEN får man önksa sig något! det blir ganska kul när man MÅSTE av bussen på sin hållplats och klockan precis blir 00.00..

2007-11-18 @ 15:18:19
URL: http://matsii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0