Dagis- separationsångesten

Åh, det var så skönt att prata med dagismamma K idag, för hennes tjej har det också lite jobbigt i skolan. Håller sig gärna vid fröknarna, tycker att det känns läskigt med de stora barnen, sådana saker.

Kanske alla 6- åringar i hela landet känner så?

I alla fall går det lättare och lättare för Stella, och ikväll när vi pratade om att packa gympapåsen till imorgon och att jag hämtar henne halv tre (= Lätt förberedande peppning inför morgondagen) var hon bara "Ja, ja" och fortsatte med sitt. Som att skolan var mest naturlig i hela världen och jag en tjatig morsa.

Men hellre en kax-tjej än en ledsen tjej, alla gånger.

Och fröknarna säger att hon räcker upp handen på samlingar och leker med massa kompisar och verkar trivas, så jag antar att man får se det som en process det där med att helt och hållet känna sig trygg och glad.

Nu: Packa gympapåse, lägga fram kläder, läsa godnattbok.

Sen hoppas vi att barnen somnar fort som attan så att jag och Jonas kan fortsätta se "Mordkommisionen". Har köpt typ varannan dvd från Aftonbladet, nu är vi på 9:an.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0