WT- morsan

Jag brukar sällan skämmas över saker, men igår var det faktiskt rätt pinsamt.

Vet att jag inte har så mycket pengar på kontot för tillfället (Har aldrig koll på exakta summan), men oftast har jag en del pengar kvar när lönen kommer så det brukar vara safe.

Förutom igår.

Skulle köpa diskmaskinstabletter på Konsum, och tänkte att det är väl klart att jag har några hundra på kontot iallafall. Så vi tog varsin film ("Sunes värld" till barnen och "På smällen" med Katherine Heigl till mig) och ett trepack Festis och ställde oss i kön. När jag drar kortet säger hon i kassan "Nä, det går inte igenom det här", så jag får mumla fram att hon kan ta tillbaka filmerna och Festisarna och bara ta diskmaskinstabletterna (No way att jag diskar för hand fram till lönen). "Jaha", sa hon och tog bort diskmaskinstabletterna.

Jag: Eh...Alltså, jag sa att det var de jag skulle ha kvar
Hon (Surt): Jaha!! Det hörde inte jag!

Så gjorde hon om och bakom oss började det bli kö och ungefär här upptäcker Stella att vi inte kommer att köpa filmen och får värsta psykbrytsutbrottet som hörs över hela affären

Stella: JAAAAG VIIILLL HAAAAA SUNEEEEES VÄÄÄÄRLD!!
Jag (Svettig): Schh!! Mamma har inga pengar, kom så går vi till bilen
Stella: Men vi skulle ju KÖPA FILMEN!!

Nu kanske det verkar som att barnen får saker typ jämt och är bortskämda ungjäklar, men grejen är att det snarare är tvärtom. Julafton och födelsedagar och loppisaffärer, och sedan vid very special occasions. Vår barnuppfostransteori är att barn som får saker ofta tappar förmågan att vara tacksam och glad, men detta var ju ingenting jag kunde ha nytta av på Konsum.

Då var det mer high speed till bilen med diskmaskinstabletterna i famnen ihop med Leo, och Stella i andra handen. Och inte handla där på ett tag.

(Förutom att Jonas åkte dit idag och köpte filmerna åt oss på sitt kort.

Han:
Men ta mitt kort och åk dit och köp dem om du vill?
Jag:
Aldrig i livet! Du får åka)

Så ikväll efter att barnen har somnat ska jag titta på "På smällen" och måla naglarna. Sweet.

Kommentarer
Postat av: Pillan

Kanske just därför att Stella fick ett utbrott för att hon nästan aldrig får, så när hon såg att hon inte skulle få filmen blev hon väl hysteriskt besviken att först få och sen inte. Skulle du inte själv reagera om du först aka fått nått då blir du glad och nån minut senare så får du det inte, skulle inte du bli besviken!!????

Tänk efter......

2008-08-24 @ 22:39:22
Postat av: Maria

Hej!



Gulligt att du försvarar S, klart hon blev besviken, men du får ju ta det jag skriver med en nypa salt också...



Kram!

2008-08-24 @ 23:33:05
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0