Blabla

Imorgon ska jag på ledningsgruppsmöte hela dagen, och har vikarie på jobbet. Så mellan 8 och 15 sitter jag och hör på bla bla bla bla bla bla bla. I och för sig ska det bli trevligt att få lunch, men sen bla bla bla bla bla igen.

Förstår att ni blir väldigt avundsjuka, jag kan berätta imorgon kväll vad vi sa. (200 spänn på bla bla bla) Ärligt talat skulle jag faktiskt hellre jobba som vanligt, dessutom försvinner min underbara 9.30- onsdagssovmorgon. Crap. Men ibland diskuteras det i och för sig något intressant, det gör det. Och så får vi fika.

För övrigt tog jag mig i kragen idag och skrev två sidor journalanteckningar från handledarträffen i torsdags! Oh yes, värsta pluggot. Det ingick ord som "reflektion", "vidare anser Engquist att...", "två av de viktigaste frågor att ställa sig som handledare är..." samt "förhållningssätt", vad tror ni, kan det räcka för ett VG?

Om ni vill veta vad de två viktigaste frågorna att ställa sig som handledare är, så kan jag berätta; Vill jag ha denna lärarstudent som kollega alternativt lärare åt mina barn i framtiden? Sådär, känns som jag har lärt mig det viktigaste nu. Undrar vad vi ska göra resterande nio träffar á tre timmar?

(När jag ändå var inne i ett plugg-flow i eftermiddags så försökte jag även läsa kurslitteraturen till nästa gång. Stor kopp kaffe, djup koncentration. Läste ca tre meningar, och snabb-bläddrade sen igenom resten på fyra minuter. Så jäääääävla tråkig bok, med massa svåra ord och märkliga teorier. Tror att jag återgår till min "Inte läsa boken men hålla tummarna och hoppas att det går bra ändå"-metod.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0