Sagan om stenen i duschen

Vid tandborstning och pyjamas-påtagning var Leo sitt allra galnaste jag. Han sprang omkring och skrattade och ville bli jagad, och var inte på det minsta humör att sitta still. När jag hade jagat in honom i badrummet så sprang han in och gömde sig i duschen, där han hittade en liten sten.

Leo: Titta, mamma
Jag: Ja, titta. Men du, VET DU vems sten det är?!
Leo (stannar till): Näää?

Jag sätter honom i knät och börjar borsta tänderna

Jag: Inatt när du sov, så var MUMINTROLLET in och duschade
Leo (Storögd): Jaa...
Jag: Och när han duschade så tappade han sina stenar som han hade i fickan, som han hade plockat i skogen. Och vet du, sen, när han hade duschat klart, vet du vem som ringde då?
Leo: Nää?
Jag: Jo, då ringde Lilla My på Mumins mobiltelefon och sa att hon satt utanför i en taxi, och då klädde Mumin på sig och åkte iväg med taxin
Leo: Oj!

Det är det jag alltid sagt, någon gång i mitt liv ska jag skriva en barnbok. Jag menar, hur svårt kan det vara?! Ja, just den här storyn kanske inte blir någon bästsäljare, men stoppa in lite blandade barn, djur och crazy händelser and you got yourself a barnbok.

Fast helst vill jag ju skriva en vanlig bok. Började på första kapitlet för ett och ett halvt år sedan, och har skrivit ungefär tre sidor, så skulle tro att den blir färdig om sisådär 40-50 år.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kan man förboka ett signerat exemplar?

2008-01-29 @ 16:13:34
URL: http://frokenasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0