Bröllopet i lördags, bildversionen

Började med att två kompisar till dem spelade och sjöng "Aldrig ska jag sluta älska dig". Ja, men bara en sån sak! Fiiiiiiint.



Sen kom Niklas och Kriztin gående, och så blev de vigda av en vigselförättare med utsikt över halva Borlänge i bakgrunden. Visst är de så fina så att man nästan dör?





Lite regn ger tur, har jag hört.



Jag ger lillebror en grattiskram (Efter att jag snytit mig och torkat tårarna....)

Sedan var det champagne- drickning, och efter det middag med potatisgratäng, rostbiff, kyckling, sallad, avocadohalvor med räkröra, bröd och jättegod sås. Det var buffé plus att man fick gå och hämta vad man ville dricka, så trots att det var så många gäster (Nästan 90 stycken) så var det himla avspänt och trivsamt och kul.

Och jag höll tal!!!

Det ni.

Deras bröllopsdans var jättefin, ser ni vem det är som spelar och sjunger?



Kriztins barndomskompis är tillsammans med sångaren i Sugarplum Fairy, Victor Norén (Tror att han heter så. I alla fall är han lillebror till sångaren i Mando Diao), så han sjöng "För kärleks skull" av Ted Gärdestad. Återigen: Fiiiiiiiiint.



Inte nog med det, Kriztin bonussyster är Roxana som var med i första (Eller andra?) säsongen av Robinson. Känner att min kändisstatus höjts rejält i och med detta bröllop, jag har liksom hängt med TVÅ kändisar!

Sedan var det party, party all night long, eller åtminstone till 01.30 när de sista åkte hem. Det är verkligen så helt fantastiskt kul med bröllopsfester, alla är glada och fina och det är blandade åldrar och man får chansen att se sin mamma dansa till "Alla som inte dansar är våldtäktsmän". (Just det sistnämnda händer ju inte varje dag...)

Jag och brorsan på dansgolvet någon gång sent på kvällen:



Dagen efter hade mamma lovat att vi skulle köra upp bröllopstårt- ställningen till ett konditori i Leksand åt fina bröllopsparet som åkt till Stockholm på honeymoon (Eller honey- några- dagar), så det var bara att pallra sig upp och in i duschen. Jonas körde som tur var, han hade varit nykter på kvällen och åkte runt åtta och hämtade barnen hos underbara Camilla och Fredrik som var barnvakt.

Men tur var väl det.

Bra dagen- efter- botemedel: Kaffe på badstrand vid Siljan.



Efter Leksandsturen så svängde vi förbi min moster så att barnen fick se lilla nyfödda Hampus, och sedan promenerade jag och Stella hem till mamma medan mamma, Jonas och Leo tog bilen och köpte pizza.

Eller för att göra en lång historia kort: En very good helg indeed!!!






Kommentarer
Postat av: anna

uh kändis kändis! jag hade blivit helt till mig och svimmat och snott uppmärksamheten haha. :D

2008-07-22 @ 19:45:31
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: Lina

Det ser verkligen helt underbart ut! Och Dalarna är ju så vackert, speciellt på sommaren! :)

2008-07-22 @ 20:00:31
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Åååh, vad fint! Kul att se bild på brorsan. Ser honom fortfarande som ett barn framför mig... :)

2008-07-22 @ 21:56:40
URL: http://www.tv3.se/days

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0